•   Poniedziałek, 26 lipca 2021
Zdrowie i uroda

Co jeść, by mieć zdrowe włosy i paznokcie?

Kobiety lubią zachwycać nienaganną cerą, lśniącymi włosami i zdrowymi paznokciami. Pomagają w tym kosmetyki, jednak to właśnie stan zdrowia, styl życia i odpowiednia dieta potrafią zdziałać cuda! Sprawdź, co powinnaś wprowadzić do jadłospisu, aby wzmocnić włosy i paznokcie.

Moc białka

Sprawdź promocje biedronki aby nie przegapić najlepszych ofert!

Białko to podstawowy budulec organizmu, włosów i paznokci. Niedobór białka często staje się przyczyną wypadania włosów, dlatego warto włączyć go do jadłospisu. Białko to głównie jajka, mięso, ryby, mleko, przetwory mleczne i zboża pełnoziarniste. Z pomocą tych produktów włosy staną się silniejsze, mniej łamliwe i będą odporniejsze na zniszczenia. Jeśli cenisz sobie dietę wegańską, wykorzystaj nasiona roślin strączkowych jako dodatek do potraw np. fasolę, groch, ciecierzycę lub soczewicę.

Zdrowe tłuszcze

Gazetka promocyjna biedronka jest już dostępna na stronie!

Tłuszcze pomagają utrzymać wodę w komórkach skóry, dzięki nim nawilżysz włosy, skórę i paznokcie. Produkty bogate w niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe to m.in. olej słonecznikowy, olej lniany, olej z pestek winogron, łosoś, tuńczyk, siemię lniane i tran. Wzbogać posiłki o 2-3 łyżki tłuszczu jak np. oliwa z oliwek, która świetnie sprawdzi się w sałatkach.

loki koki kod rabatowy

Chrup na zdrowie!

Chipsy paprykowe, słone paluszki i popcorn są apetyczne, jednak lepiej pochrupać coś zdrowszego jak migdały, pistacje lub nerkowce. Wrzuć garść pokrojonych orzechów włoskich do ulubionego jogurtu lub wyczaruj z nich owsiankę jabłkową. Migdały posiadają witaminę B2 i E, dzięki czemu wzmacniają włosy i paznokcie. Orzech laskowy to cenne źródło witamin z grupy B, E, C, cynku i żelaza, co może zapobiec łamliwości paznokci. Z kolei nerkowce są idealnym kluczem do utrzymania zdrowych włosów i paznokci przez obecność witaminy B, E, żelaza, cynku, miedzi i magnezu.

Witamina C

Poza wsparciem układu odpornościowego ma duży wpływ na urodę! Znajdziesz ją w papryce, truskawce, cytrynie, pomarańczy, grejpfrutach, a także w natce pietruszki, koperku i w czarnej porzeczce. Lista zdaje się nie mieć końca, a to oznacza szerokie pole do popisów kulinarnych. Koktajle, soki, zupy kremy i surówki z dużą dawką witaminy C pomogą stworzyć białko zwane kolagenem, które jest ważną częścią struktury włosów. W dużej mierze pomaga to organizmowi wchłonąć żelazo, czyli niezbędny minerał do wzrostu włosów. Witamina C jest stworzona, by poprawić strukturę włosa, jak zatem wspiera paznokcie? Działa przeciwbakteryjnie, łagodzi i zapobiega stanom zapalnym w obrębie paznokci.

Co pić?

Posiłki nie mogą obyć się bez napojów. Każdego dnia dbaj o nawadnianie organizmu, aby być zdrowym. Ilość wody jest zależna od masy ciała, stopnia aktywności fizycznej i stanu zdrowia. Ogranicz zatem spożycie kawy i herbaty, ponieważ zawarta w niej kofeina i teina ograniczają przyswajanie wapnia i żelaza. Wybierz wodę mineralną, niegazowaną, która jest źródłem magnezu, potasu i wapnia. Jeśli nie przepadasz za smakiem zwykłej wody, dodaj do niej kawałki owoców. Tym sposobem stworzysz wodę truskawkową, malinową i bananową!

Włosy i paznokcie możesz wzmocnić kosmetykami, witaminami w tabletkach i tranami. Pamiętaj, posiłki które spożywasz każdego dnia są odpowiedzialne za stan twojej skóry, włosów i paznokci. Owoce i warzywa mogą stać się bohaterami wielu dań, dlatego eksperymentuj w kuchni i zadbaj o swój wygląd!

Zobacz również