Opakowania wielokrotnego użytku w McDonald's to opakowania, które można używać wielokrotnie
Ta współpraca wynika z zobowiązania McDonald's do redukcji niepotrzebnych opakowań i udoskonalenia systemu recyklingu, a także z nowych przepisów wprowadzonych we Francji od stycznia 2023 roku, które mają na celu ochronę bioróżnorodności i zasobów naturalnych poprzez walkę z odpadami.
Rewolucja w opakowaniach McDonald's polega na wprowadzeniu nowych, innowacyjnych rozwiązań w sposobie pakowania i prezentacji produktów w restauracjach tej sieci.
Po dwóch latach szeroko zakrojonych konsultacji, w 2021 roku McDonald's France wybrało Checkpoint do realizacji projektu, który obejmuje instalację sprzętu RFID oraz oprogramowania w swoich restauracjach na terenie całego kraju. Celem tego projektu jest ograniczenie ilości odpadów generowanych przez restauracje McDonald's poprzez umożliwienie monitorowania stanów magazynowych opakowań wielokrotnego użytku w czasie rzeczywistym, zapewnienie szybkiego i efektywnego zarządzania zapasami, optymalizację uzupełniania oraz zapewnienie długoterminowego zabezpieczenia zasobów restauracji.
Monitorowanie paczek zawierających frytki
Checkpoint Systems opracował innowacyjne etykiety RFID, które są odporne na wodę i wysokie temperatury. Dzięki nim możliwe jest monitorowanie i potencjalne śledzenie wszystkich rodzajów opakowań, takich jak kubki, butelki czy pojemniki na frytki, za pomocą zautomatyzowanej bazy danych.
Wspomniana baza danych pozwoli McDonald's France na pełny wgląd w czasie rzeczywistym w swoje stany magazynowe, w tym informacje dotyczące rodzajów i ilości opakowań, umożliwiając dokładne określenie potrzeb uzupełnienia z precyzją na poziomie 99%. Dzięki automatycznemu śledzeniu restauracje będą mogły dokładnie zlokalizować opakowania znajdujące się w pobliżu, co pozwoli ograniczyć straty, na przykład opakowania przypadkowo wyrzucone do koszy na śmieci. Do tej pory firma Checkpoint dostarczyła rozwiązania RFID już do ponad 1200 restauracji McDonald's we Francji.